Home Despre noi Presa Proiecte Achizitii Contact English Romana

IES este un program al FDSC initiat si dezvoltat in cadrul proiectului "PROMETEUS – Promovarea economiei sociale in Romania prin cercetare, educatie si formare profesionala la standarde europene”.

Catalogul societatii civile

Baza de date este disponibila pe portalul StiriONG.ro, o resursa constanta de informatii si stiri de actualitate, atat pentru mediul asociativ, cat si pentru mediul business, donatori, cetateni. 

ONGFest este cel mai de anvergura eveniment al sectorului neguvernamental din Romania, un promotor al participarii publice, al comportamentului filantropic si voluntar, dar si o oportunitate de a aduce anual ONG-urile in atentia cetatenilor si a publicului larg.

Totul la puterea ONG

Proiectele sau initiativele aflate in derulare sau care au fost implementate de FDSC in domeniul educatiei pentru dezvoltare (educatie globala) sau sensibilizarii publicului vizavi de cooperarea pentru dezvoltare internationala

CONTACT
Iuliana Rada
Coordonator de proiecte Educatie globala & educatie pentru dezvoltare | Cooperare pentru dezvoltare internationala
iuliana.rada [@] fdsc.ro | 0749.08.88.85

 

1. ROMANIA SOLIDARA IN LUME

Proiectul „Romania solidara in lume” isi propune sa creasca gradul de constientizare a actorilor cheie relevanti din Romania (autoritati publice – politicieni si decidenti publici, jurnalisti, cadre didactice, tineri), cu potential mare de replicare asupracooperarii pentru dezvoltare internationala, pentru o intelegere, sustinere si implicare reala si activa in domeniu.  Pornind de la o analiza initiala care va urmari sa identifice si sa exploreze abordarile cu cel mai mare impact ce pot fi utilizate pentru a promova initiativele din domeniu in Romania, proiectul va derula o campanie de promovare in preajma si in timpul Anului European pentru Dezvoltare 2015. Vor fi utilizate o serie de instrumente de promovare (spot video, campanie online, evenimente publice, ambasadori ai solidaritatii internationale, materiale jurnalistice, expozitie foto-video) care, impreuna cu alte activitati dedicate grupurilor tinta (mese rotunde, sesiuni de informare, evenimente la nivel inalt), vor energiza si activa publicul larg din Bucuresti si din intreaga tara.

Durata: august 2014 – decembrie 2015 (16 luni)

Buget total: 69088,88 USD; Finantare MAE: 66000 USD

Obiectivul general al proiectului este educarea actorilor cheie si a populatiei asupra conceptului de cooperare pentru dezvoltare internationala (CDI), astfel incat acestia sa aiba o implicare reala si activa in promovarea acestui domeniu in Romania.

Obiective operationale:

1. Masurarea si analiza perceptiei publicului din Romania asupra CDI, contribuind astfel la o mai buna calibrare a abordarilor activitatilor de promovare a domeniului, activitati intreprinse de diversi actori din Romania;
2. Aducerea in discutie a CDI, atat la nivelul publicului larg, cat si la nivelul politicienilor si a autoritatilor locale, in ajunul Anului European pentru Dezvoltare 2015;
3. Dezvoltarea opiniei Romaniei vizavi de discutiile purtate la nivel european si global privind un nou cadru de dezvoltare internationala Post-2015, dupa Decada Obiectivelor de Dezvoltare ale Mileniului;
4. Dezvoltarea comunitatii romanesti de actori in domeniul CDI si al educatiei pentru dezvoltare (institutii, societate civila, practicieni, specialisti, studenti, mediul academic, mediul business, mass-media etc).

Activitati:

1. Raport de analiza pe tema promovarii CDI in Romania

2. Campanie de promovare a CDI in Romania, cu ocazia Anului European pentru Dezvoltare 2015 

  • Ambasadori ai Solidaritatii Internationale
  • Luna Solidaritatii Internationale
  • Spot video de promovare a solidaritatii internationale
  • Campanie online (social media)
  • Expozitie foto-video a programelor de CDI derulate de Romania
  • Serie jurnalistica „Povesti romanesti de solidaritate in lume”
  • Gala Solidaritatii Internationale
  • Evenimente publice (happenings, flashmobs, mini-festivaluri, Ziua Africii, Ziua Anti-Saracie etc)
  • Mese rotunde pe tematici ale CDI cu parlamentari, euro-parlamentari romani, reprezentanti ai ministerelor, ai societatii civile, specialisti, jurnalisti, bloggeri
  • Mini-sesiuni de informare asupra CDI pentru jurnalisti/bloggeri, cadre didactice, autoritatilor publice

3. Eveniment final

Proiectul este finantat partial de catre Ministerul Afacerilor Externe prin programul Romaniei de cooperare pentru dezvoltare,RoAid, si implementat cu sprijinul Programului Natiunilor Unite pentru Dezvoltare (UNDP) – Biroul Regional pentru Europa si Asia Centrala.

2. GLOBAL EDUCATION WITHOUT BORDERS

 

Denumire: Intarirea educatiei pentru dezvoltare  in tarile din Europa Centrala si de Est (Enhancing Development Education in Central-Eastern European Countries)

Perioada de desfasurare: ianuarie 2010 – decembrie 2012 (3 ani)

Finantator: Comisia Europeana (programul Non-State Actors and Local Authorities in Development: Public awareness and education for development in Europe)

Parteneri: 6 parteneri - organizatii neguvernamentale din Austria (Südwind - liderul consortiului de parteneri), Bulgaria (C.E.G.A.), Cehia (NaZemi), Grecia (European Perspective) si Ungaria (Anthropolis)

Obiectiv general: Cresterea gradului de constientizare a publicului larg asupra problematicii dezvoltarii internationale si promovarea angajamentului public si guvernamental pentru educatia pentru dezvoltare (educatia globala) in tarile partenere.

Obiectiv specific: Intarirea educatiei pentru dezvoltare in tarile din Europa Centrala si de Est prin dezvoltarea capacitatii locale sau prin sprijinirea structurilor deja existente in domeniul educatiei pentru dezvoltare pe masura nevoilor tarilor implicate, in special in noile state membre ale UE.

Public tinta / beneficiari: Educatori din cadrul organizatiilor neguvernamentale sau a institutiilor educative; profesori, formatori, reprezentanti ai mass-media.

  • Institutii educative: scoli, institutii de educație non-formala, autoritati in domeniul educatiei la nivel national, regional sau local;
  • Tineri: elevi sau grupuri non-formale de tineri;
  • Decidenti politici, lideri de opinie, mass-media.

Activitati:
  • Raport de analiza a contextului educatiei pentru dezvoltare/educatiei globale in noile state membre ale UE partenere in proiect;
  • Seminarii regionale, nationale si internationale pentru intarirea capacitatii pentru diverse arii ale educatiei pentru dezvoltare/educatiei globale prin cursuri de formare a multiplicatorilor;
  • Ghid de educatie globala cu materiale de lucru pentru activitati de educatie formala (scoala) sau educatie non-formala;
  • Ateliere de educatie pentru dezvoltare/educatie globala in scoli;
  • Intalniri la nivel local intre autoritatile publice, institutii educative, mass-media si mediul ONG;
  • Lobby pentru educatia pentru dezvoltare/educatia globala si promovarea acesteia: platforme web nationale, articole in reviste tematice, prezentari in cadrul diverselor conferinte internationale.

Materiale realizate in cadrul proiectului:

 

3. MEDIP

Denumire: Implicarea mass-media in promovarea problematicii dezvoltarii internationale (Media Engagement in Development Issues and Promotion - MEDIP)

Perioada de desfasurare: ianuarie 2009 – iunie 2010 (1½ ani)

Finantator: Comisia Europeana (programul Non-State Actors and Local Authorities in Development: Public awareness and education for development in Europe)

Parteneri: 6 ONG-uri din Malta, Ungaria, Cipru, Slovenia, Estonia, Romania

Obiectiv general: Cresterea contributiei noilor state membre ale UE in vederea realizarii Obiectivelor de Dezvoltare ale Mileniului (ODM) prin sensibilizarea unor grupuri tinta specifice si a publicului larg din aceste tari cu privire la problematica dezvoltarii internationale.

Obiective specifice:

  • Sensibilizarea jurnalistilor si a mass-media in ansamblu in cele sase tari participante la proiect cu privire la necesitatea si eforturile de care este nevoie pentru realizarea Obiectivelor de Dezvoltare ale Mileniului.
  • Constientizarea sporita in randul decidentilor politici, a mediului de afaceri si a publicului larg.

Public tinta / beneficiari:

  • Jurnalisti
  • Decidenti politici
  • Comunitatea de afaceri
  • Societatea civila
  • Publicul larg

Activitati: 

  • Training pentru jurnalisti privind metodele de relatare despre Obiectivele de Dezvoltare ale Mileniului;
  • Vizita de studiu in Uganda;
  • Producerea si difuzarea a unui documentar asupra unuia dintre cele 8 ODM-uri la o televiziune nationala in perioada septembrie – noiembrie 2009, in total 6 documentare, cate unul pentru fiecare tara;
  • Mese rotunde pentru organizatii neguvernamentale, respectiv mass-media privind nivelul de realizare a ODM-urilor;
  • Concurs national si international de fotografie pentru amatori si profesionisti;
  • Expozitie de fotografie;
  • Campanie publica de promovare a ODM-urilor;
  • Conferinta asupra metodelor de relatare despre temele de cooperare pentru dezvoltare internationala in mass-media;
  • Blog despre ODM-uri.

Home Despre FDSC Presa Proiecte Achizitii Contact